Doğru nefes teknikleri

Doğru nefes teknikleri

Doğru nefes teknikleri

10 Kasım 2016, 19:07

Egzersizlerde doğru solunum yapma 

Egzersizde nefes, her şeyin temelidir. Doğru nefes tekniklerini öğrenmek ve uygulamak, sadece egzersiz yaparken değil gün içinde efor harcadığımız tüm aktiviteleri de etkileyecektir. Nefes alış verişi dengelemek ve egzersizlerde kontrol altına alarak çalışmak yaşam kalitenizi direkt olarak yükseltir.

Doğru nefes almayı öğrenin

her zaman yeteri kadar ve derin nefes alın. Kısa ve kesik kesik nefes almaktan kaçının. Nefes alış verişin ritmine kulak verin ve bilinçli olarak nefes verme kısmını uzatarak tüm nefesin çıktığını hissedin, bu esnada karnınız da içine doğru çekilmiş olur. Nefes alma da bu adımdan sonra kendini en iyi şekilde tamamlar.

Diyaframdan nefes alma

Diyafram, göğüs kafesiyle karın boşluğunu birbirinden ayırır. Nefes aldığımız zaman aşağıya doğru baskılanarak oluşturduğu vakum nedeniyle akciğerlere hava dolar. Nefes alıp verme sırasında çalışmanın büyük kısmını gerçekleştiren diyafram, bilinçli olarak kullanıldığında akciğerleri tam verimlilikle kullanmayı sağlar. Nefes alırken diyaframı aşağıya doğru ittirmek ile akciğerler tam olarak havayla dolar ve nefes verirken de boşalır.

Derin bir nefes alın!

Tam nefes, tüm vücudu etkileyen bir tekniktir. Göğüs kafesi ve karın ileri doğru genişlerken, omuzlar yana doğru açılır. Sırtta ise kürek kemikleri gerilir. Tam ve derin bir nefes alma çalışmaları yoga ve meditasyonun da temelini oluşturur.

Egzersizle paralel nefes alın!

Antrenman sırasında güç sarf edilirken nefes vermek, gücün boşaltılma aşamasında ise nefes almak gerekir. Yakın dövüşçülerin, vurma hareketi esnasında bağırarak nefes vermeleri bu nedenledir.

Koşarken nasıl nefes alınmalı?

Koşu sırasındaki ideal nefes yöntemini bir önceki yazımızdan da inceleyebilirsiniz: Bunları yapabiliyor musunuz?  Koşu sırasındaki en önemli kurallardan biri, rahat nefesle performansın paralel olarak ilerlemesi ve yoğunluğu nefes ile kolayca ölçebilmektir. Koşarken nefes nefese kalma veya sesli nefes alma gibi durumlar, vücudun zorlandığının işaretidir. İdealimiz, koşarken rahatça konuşabilecek bir kondisyona kavuşmaktır.

Ağızdan mı nefes almalı, burundan mı?

Sağlıklı olan, diyafram tekniğini de destekleyen burundan nefes almadır. Fakat yoğun egzersizler sırasında burundan alınan nefes yetersiz kalacağından, ağızdan da nefes almak gerekir.

Yorum Ekle

BEDEN KİTLE İNDEKSİ HESAPLAMA

= 00.0