Pilates

Pilates "yöntemi", şimdi bilindiği gibi, esneklik, kuvvet ve vücut farkındalığını geliştirmeye odaklanmış bir egzersiz sistemidir. Yöntem, özel olarak tasarlanmış yay-dirençli egzersiz cihazı (Reformer, Cadillac, Spine Corrector, Ladder Barrel ve Wunda Chair) veya mat üzerinde yapılan kontrollü hareketler dizisidir ve özel eğitimli eğitmenler tarafından çalıştırılır. Kalp hızı kesinlikle engelliler birey için artacak rağmen Pilates, direnç egzersizidir, cardio çalışması değildir. Ancak, ağırlık çalışması, koşu bisiklet veya diğer aerobik aktiviteler yapıyorsanız kesinlikle direnç egzersizi çalışmalarını düşünmelisiniz.Pilates temel unsurları iki farklı çekirdek kas gücü ve spinal uyum üzerine kurulmuştur. Çekirdek kas gevşek omurga, karın, pelvis, kalça, ve bu yapıları destekleyen kaslar olarak tanımlanır. Ana çekirdek kasların bazıları (omurganız boyunca sırtta yer alır), iç ve dış Obliques (karın kısmı), göbekte enine abdominis, rektus abdominis pelvis ve üst bacakta ("six-pack"), ve kalça fleksörlerdir.Pilates çalışmaları sırasında, makinelerde veya mat üzerinde zeminde olsun, eğitmen sürekli çekirdek kaslar üzerinde derin konsantre olunmasını sağlamanın yanı sıra nefes, kasların kasılması,(miktarı değil, konsantresi) üzerinde durulmasını sağlar. Bu da Pilates temel unsurlarıdır ve eğitmen her seansta özellikle bunları vurgular.Pilateste amaç zihin, beden ve ruh uyumununun sağlanması olduğunu söyleyen Joseph Pilates bu çalışmanın bir koordinasyon olduğunu vurgulamaktadır

Aktiviteler