Sauna

Sauna sıcak ve belli oranda nem ile vücuttaki toksinleri ter ile atmak için kullanılan içerisi genelde çam ağacı kerestesi ile döşenmiş odacıklardır.

Saunalarda ortamı ısıtmak için kullanılan sobalar kullanılır, sobaların içerisine lav kayaları konularak ortamı daha çabuk ısıtmak hedeflenmiştir. Ayrıca lav kayalarının üzerine aromalı su dökülerekte ortam nemlendirilir.

Sauna, insan sağlığı üzerindeki etkileri net olarak araştırılmamıştır, fakat kullanan kişilerin vücut ısılarını hızlı bir şekilde yükselmesine sebep olduğu için hızlı bir şekide terlemesine sebep olur. Kesinlikle kontrollü kullanılması önerilmektedir.

Sauna yüksek ısı vücudun gerginliğini giderici ve eklem ağrıları minimize eder, sinir uçları ısınır ve kasları rahatlatır. Sauna artrit gibi hastalıklar, ağrılı migren ve baş ağrısı muzdarip olanlar için özellikle yararlı olduğu konusunda bilgi verilmektedir. Saunalar vücudu yatıştırıcı ve stres bu giderici bir araç olarak kullanılabilir. Eğer uykusuzluk probleminiz var ise, düzenli olarak sauna kullanarak bu probleminizin düzelmesine yardımcı olabilir. Saunada yüksek ısı ile vücudun endorfin salgılamasını sağlar ve iyi uyumak için vücudu yeterince dinlenebilir hale getirerek vücudunuzdaki stres etkilerini azaltır.

Sauna Kullanılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler ;

  • Aşırı terleme zararlarını göz öenünde bulundurarak saunayı kullanmadan önce ve sonrasında aşırı ısınma üretebileceğinden alkol ve vücut ısınızı yükseltebilen ilaçlardan kaçının
  • Fazla 15-20 dakika içinde kalın
  • Sauna sonrasında yavaş yavaş serinlemeyi tercih edin.
  • Saunayı her kullanışınız sonrası sonra su 2-4 bardak su için.
  • Hasta olunca saunayı kullanmak ldukça mantıklı bir davranıştır ve fakat kendinizi iyi sisetmediğiniz durumunda saunayı kullanmamanız önerilmektedir.
  • Aktiviteler