Spinning Nedir ?<

Spinning kapalı ortamda, bu konuda uzmanlaşmış bir eğitmen eşliğinde müzik ritmine uygun bir şekilde, müzikle beraber hızlanan yine müzikle beraber yavaşlayan kardiovasküler bir aerobik egzersiz seçeneğidir. Spinning günümüzde tüm spor klüplerinde bir grup egzersiz seçeneği olarak sunulan görece yeni olduğunu söyleyebileceğimiz egzersizlerden biridir. Eğitmenin seçimine göre ortalama 30 -75 dakikalık sesanslar halinde uygulanır.

Spinning kalori yakma ve tüm vücut kaslarınızı zinde tutmak için güçlü bir egzersizdir. Spinning sınıfları enerjik bir atmosfer oluşturmak için çeşitli ışık ve müzik ayarları ile bir fitness stüdyosunda yapılır.

Spinning Egzersizi Nasıl Yapılır ?

Egzersiz sırasında katılımcılar şu aşamalardan geçer, ısınma, istikrarlı yüksek tempo ses/ritim uyumu, kısa süreli ama çok yüksek hız, tırmanma,soğuma vb. Bu egzersizler hocanın çalıştırma şekline ve egzersiz gününe göre değişkenlik göstermektedir.

Tüm ihtiyacınız egzersiz boyunca sizi sıkmayacak / rahat ettirecek giysi, havlu ( yüzünüzü temizlemek için ) be bir şişe su .

Ayakkabı olarak ise teniS ayakkabısı tarzında tabanı, zemini sıkı kavrayabilen bir çeşit ayakkabı tercih etmeniz yararlı olur.

Neden Spinning ?

Vücudumuzdaki yağ oranını düşürmek için kardiovasküler egzersizler yapmamız gerekir.Koşu bandı, cross trainer, bisiklet, stepper, kürek çekmek ve yüzmek spor salonunda yapabileceğiniz fitness egzersizlerden bazılarıdır. Fakat her gün aynı şekilde yapılan egzersizler bir süre sonra hem sıkıcı gelecek hem de vücudun gelişimini yavaşlatmaya başlayacaktır. Gelişimi devamını sağlamak için vücudu şartarak tetikleyici bir etki olması adına rutin çalışmaların dışına çıkılması gerekmektedir. Grup dersleri bu konuda faydalanabilinecek önemi ve eğlenceli bir alternatiftir. Spinning grup dersleri içinde temposu en yüksek ve eğlenceli bir aerobik aktivite olarak yağ yakımı ve kondüsyon için yararlanılabilinecek en iyi derslerden biridir. Spinning dersi içerisinde çeşitli antrenman sistemleri uygulanır. Günümüzde gelişen antrenman sistemleri içinde yağ yakımı ve dayanıklılık gelişimi için tercih edilen en yararlı sistemlerden biri de ıNTERVAL ANTRENMAN adı verilen bir çalışma şeklidir. Interval anternman sistemi hız yükselterek ve düşürerek, pedal direncini arttırarak ve gevşeterek uygulanır. Temponun orta seviyelerde tutularak pedal direncinin artırılması ile tepe tırmanma modu, temponun yükseltilerek pedal direncinin biraz daha düşürülmesi ile yokuş aşağı inme modu sağlanarak interval antrenman sistemi uygulanır. Böylelikle spinning özel tasarım bisikletler ve popüler müzikler eşliğinde ihtiyacınız olan motivasyona kendiliğinden sahip olarak çeşitli kombinasyonlar ile en faydalı antrenman sistemini uygulamanızı sağlayacaktır.

Atrıları Nelerdir ?

Tüm vücüt kaslarının çalışmasında etkili bir egzersizdir. Tüm fitness çalışma düzeyleri için tavsiye edilir, yeni başlayan biri içinde, yıllardır fitness çalışan biri içinde uygun bir egzersizdir. Kask takmak zorunda değilsiniz :)

Aktiviteler